lördag 22 november 2008

It's gonna be a slightly different start of the new year.

I våras formades en idé hos mig att jag skulle åka utomlands och plugga. Jag kom ganska snabbt i kontakt med en organisation, CIS, som var väldigt hjälpsamma och förklarade för mig vad jag skulle göra för att kunna åka iväg. Jag läste på om olika universitet och fastnade för American University i Washington DC. De erbjuder internationella studenter att komma och plugga tillsammans med de amerikanska studenterna på ett program som heter "Abroad at AU".

Hela hösten har bestått av stress, ångest och dokumentinskaffande från miljoner olika håll... de är förtjusta i papper de där amerikanerna, och provksrivande (TOEFL språkprov, mitt resultat? 112/120!) i tisdags fick jag lön för mödan då skolan meddelade mig att jag är antagen och ska vara på plats på skolan senast 5 januari 2009. 12 januari börjar terminen, detta innebär att december kommer bestå av ännu mer dokumentinskaffande, stress, ångest, besök på ambassaden i Stockholm, fjäsk för CSN och min bank... men det ska fan vara värt det.

1 januari, 12.20 lämnar jag Sverige (eller... Köpenhamn tekniskt sett), och kommer inte tillbaka igen förrän i slutet av maj.

Jag är glad, nervös, upprymd, panikslagen, lättad och oroad. Allt på en och samma gång.

Är det någon som har några tips på saker jag bör införskaffa innan jag åker, platser jag bör besöka när jag är där eller bara något annat allmänt så är jag mer än glad om ni delar med er av era egna erfarenheter.

Washington DC baby! Wish me luck :)

5 kommentarer:

Åsa sa...

Superglad för din skull gumman!
Jättekramis!

Anonym sa...

Fan va kul :D grattis igen!

Zabina sa...

Tack och tack :)
galet nervös är jag, men det ska nog bli bra!=)

Anonym sa...

SKIT KUL HJÄRTAT! Men vi måste träffas innan du åker IAF!

Anonym sa...

Du kommer att ha ett stort ansvar att uppdatera din blogg när du är där borta långtiväg från oss alla...Det fattar du va??? *s*