onsdag 31 december 2008

2008...

...har varit ett fantastiskt och händelsefyllt år. När jag tänker på det så skulle jag nog vilja påstå att det var varit ett av de roligaste åren i mitt liv.

Det började med att flytta hemifrån, sätta igång på riktigt med mitt första riktiga jobb på ZooZity. Det fortsatte med skola, trots min oerhörda brist på motivation, och mer jobb. Detta var året mitt stand-upintresse blev seriöst, året då Kattis gjorde seriös entré i mitt liv och gjorde mina dagar lite ljusare och mina kvällar så otroligt mycket roligare, och med henne växte även mitt välmående och mitt självförtroende.

Äventyrens år utan tvekan, festande med amerikanska komiker, och sedan med navelsträngsbröder från Australien. Nya kontakter knöts och jag och Kattis fann en fantastisk vän i Berang. Impulstripp till Göteborg trots grammatiktenta, många vinkvällar trots jobb dagen efter, och Oslipat - åh alla Oslipatkvällar med fantastiska komiker, människor, och senare vänner.

Fotbollen var inget som dominerade mitt år, det var för mycket annat i mitt huvud och i mitt liv, det faktum att det gick åt skogen gjorde inte direkt saken bättre. På negativa listan får jag lägga till all stress och ångest som jobb, skola, och en viss universitetsansökan framkallade.

Men uj vilket år, Stockholmsfärd med Micke för att se Henrik Schyfferts 40-årsroast med komiker som Johan Glans, Jonas Gardell, Magnus Betnér etc.
Henrik Schyffert i Lund med Mimmi.
Stephen Lynch x2 i Malmö.
Magnus Betnér i Malmö.
The Umbilical Brothers i Göteborg.
Charlie Murphy i Malmö.
Russell Peters i Malmö.
Thomas Järvheden i Malmö.
Och återigen: Alla Oslipatkvällar.

Detta var även året då jag fyllde tjugo - introducerade stand-up på fester i min krets, och äntligen fick gå på Systemet (en sak mindre att bli retad för alltså).

Jag hann flytta hem igen, bli antagen på American University i Washington DC fira första julen utan mamma och ha resfeber värre än något jag någonsin upplevt. (Huvudvärk, utslag och kli över hela kroppen etc.)

Alla som gjort detta året så underbart, kärleksfyllt och händelserikt - ni vet vilka ni är och jag älskar er.

Jag har på känn att nästa år kommer bli precis lika spännande, väldigt annorlunda, förmodligen fyllt med en hel del saknad, men precis lika spännande.

Vad tror ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde Campen. =P

bajen4ever sa...

*host* host* 1-0 :)