onsdag 14 februari 2007

Alla hjärtans dag.

(Jag hittade ingen egentagen bild på Ulrich så jag tog en på mig och Åsa när vi intervjuar Jonathan Johansson istället - det är morfar som har fotograferat.)

Ja idag är det som sagt alla hjärtans dag och jag kunde verkligen inte bry mig mindre.
"Så säger du bara för att du är singel" - har jag fått höra mycket idag, och ja kanske är det så, men jag tycker fortfarande att det är en kommersiell skithögtid som bara skapades för att affärerna ska tjäna mer pengar.
Varför är det så att man just den 14 februari ska visa uppskattning för den man älskar? Varför kan man inte göra det den 5 maj istället om man vill? För visst är det mer romantiskt med spontana grejor än att ge någon choklad och blommor på samma dag som 3 miljarder andra gör det? Varför ska någon annan bestämma när jag ska vara romantisk?
Jag köper inte det bara, hade jag gjort det hade jag kunnat vara extra kärleksfull mot mina vänner men det gör jag hellre när det känns spontant.
Det värsta är nog ändå att hela dagen lika mycket går ut på att berätta för alla som är singlar hur otroligt misslyckade vi är. Inte coolt!

Jag gick i alla fall och tog en fika med Åsa efter skolan och diskuterade hur vi ska lägga upp vår kommande intervju med Ulrich (MFFback för alla er som inte är insatta).
Vi ska ringa honom snarast möjligt och boka en tid för vi vill gärna ha det gjort innan de åker iväg igen. Jag är ganska nöjd med frågorna.
Självklart hann vi snacka lite skit också - och jag har insett att det är jättebra att ha äldre kompisar som kan ge en tips om ditten och datten :)


Nu ska jag trycka i mig belgiska chokladhjärtan som mamma har gett till familjen (men familjen ska inte få ett enda för de kan pussas med sina respektive =p)


Over and out.

Inga kommentarer: