måndag 19 februari 2007

Fotboll, fika och poesi.

Oj, vilken håll-igång-dag det har varit.
Åkte in till Malmö i förmiddags vid ett tiden och träffade Åsa. Vi gick till Triangeln och drack en kopp kaffe och snackade skit för att sedan ta oss ut till Heleneholm och titta på MFF-pågarna när de tränade. Haffade Ulrich efter passet, ska intervjua honom kl13 på onsdag.
Det kan bli intressant med tanke på att jag inte förstår ett ord danska. Man får hoppas att jag vänjer mig och att han skärper sig ;)

Sen träffade jag en kompis som heter Helena.
Vi gick till Lilla Torg (Gökboet), och åt varsin ciabatta. Jag med salami och brie, hon med kyckling och curry.
Vi tog även en snabb sväng till Svea, hälsade på Johan och drack en tjeck.

Och jag lovade min spanska vän att jag skulle skriva något som han kunde läsa också så.
To José:
It's been a great day with football and friends! :)
I hope that you get the job that you were interviewed for and we all hope to see you in august!




Kanske får jag skylla mig själv.
Jag gjorde ju klart redan från början
att jag alltid kommer att finnas här
så fort du tycker att jag duger.
Jag berättade ju för dig direkt
att det är här jag står
och jag kommer inte flytta på mig.
Du kan ju känna dig säker på
att jag alltid är din bekräftelse
när du känner att hon inte räcker till.
Och på något konstigt sätt
så bekräftar du mig också
varje gång du behagar ringa.
Men nu har jag bestämt mig
för att ta ett steg åt sidan
och se om du ramlar.
Och jag vill att du ska hålla dig borta
snälla håll dig borta...
och låt mig läka ifred.
/av mig 070214
(Originaltexten återfinns på http://www.poeter.se/viewText.php?textId=355732)

Inga kommentarer: