söndag 25 februari 2007

Skönsång.

Det blev, som väntat, en mycket bra kväll i fredags. Bilder kan ni se på http://zabbe.bilddagboken.se


Igår låg jag hemma och tittade på melodifestivalen. Det är så lustigt hur otroligt olika man uppfattar musik och artister.
Hon, Carolina af Ugglas var enligt mig, mamma och Zebbe, helt ute och cyklade. Vi förstod inte vad hon hade på scen att göra överhuvudtaget. Hon kan inte sjunga, hon är irriterande och faktiskt lite småläskig.
Men jag vet att det sitter folk och säger att Magnus Uggla är jättehånig och löjlig men både jag och mamma tycker att han är helt underbar.

Höjdpunkten, och den som fick min röst, var ändå Sarah Dawn Finer! Vilken röst, vilken utstrålning, vilken kvinna! Henne vill jag höra om och om igen.


Skönsång är min grej - med känsla självklart - men bara känsla räcker tyvärr inte långt hos mig. Jag vill njuta och få gåshud. (Möjligtvis med undantag H.Hellström som är helt ok men som sjunger förfärligt.)
(Skönsången personifierad och mina favoriter, Michael Bublé och Tommy Körberg)

Inga kommentarer: