måndag 12 februari 2007

Det här är jag.


Jag tror att du hade tyckt om mig om du känt mig.


Jag är en sån där människa som alltid låter mest i stora (och små) sällskap,
som dansar helt utan kontroll när jag går ut,
som kommer ihåg alla repliker i mina favoritfilmer
och tar varje chans att slänga ur mig ett citat,
och jag tar mina studier på allvar utan att bli en besserwisser.


Jag är en sån där tjej som gråter till romantiska filmer
som skriver dagbok,
som älskar att gå på café och skvallra,
och jag tycker att ett par nya skor måste vara en gåva från Gud.


Men jag är också en sån där tjej
som rapar när jag har ätit,
som älskar att gå på fotboll,
och jag har nog fler killkompisar än de flesta,
för de är inte så komplicerade.


Jag är en sån där som har hett temperament,
som hade stått i regnet och skrikit på dig för att du glömt nyckeln,
och blivit galen för att du inte ringt när du sa att du skulle.


Jag är en sån där som är stolt över att jag är förlåtande,
som älskar med hela min själ,
som har lätt för att sakna,
och jag blir förälskad lika snabbt som en fjortonåring.


Jag är en sån som inte alltid tänker efter innan jag talar,
och jag kan nog vara rätt gåpåig ibland.
För jag är en sån som inte är perfekt.


Men jag tror ändå att du tyckt om mig om du känt mig.



/Av mig 061231
(Originaltexten återfinns på http://www.poeter.se/viewText.php?textId=325394)


Inga kommentarer: