tisdag 13 februari 2007

Välkommen till min blogg :)

(Min underbara klass - jag älskar er trots att vi ibland går varandra på nerverna<3)

Då ska vi se om jag lyckas bättre med denna bloggen än den förra jag försökte mig på ;)


Usch - jag är så enormt trött på att alla gnäller hela tiden!
Ja - självklart får man bli trött på saker, jag säger ofta att jag är trött på att vi har så otroligt mycket att göra i skolan nu. Men det är så onödigt att prata skit om folk som är tacksamma offer på grund av att de omöjligen kan försvara sig själva.

Folk måste få ryggrad nog att säga det de tycker öppet till de som de tycker det om. I detta fallet är det lärare jag syftar på.

Vem har inte någon gång sagt "Shit - min lärare är fan dum i huvudet!" - fine, men när man börjar skylla alla sina studieresultat och sitt välmående på alla lärare, utan att ta upp det med dem eller någon annan, då har det gått lite för långt.

Jag vet att lärare kan påverka studieresultat, jag har varit med om det mer än en gång, men varför kan man då inte prata med läraren i fråga eller någon annan så att man kan lösa problemet?

För jag är SÅ trött på att höra folks jävla gnäll på våra lärare - säg det till dem istället för jag kunde inte bry mig mindre!


Så - nu har jag fått "gnälla av" mig lite :)


Vad som egentligen ska skrivas på en blogg har jag inte en aning om, men vi får väl se, här är det jag och mitt liv som står i fokus i alla fall.


Just nu är jag en glad skit i alla fall eftersom att jag fick A i betyg på Cambridgeprovet (fem delmoment).
Det är lite som ett internationellt prov i engelska (istället för nationella proven) som ger en behörighet att söka in på alla engelskspråkiga högskolor/universitet i världen.

Det känns bra!


Vad som egentligen ska skrivas på en blogg har jag inte en aning om, men vi får väl se, här är det allt som händer mig och människor i mitt liv som står i fokus i alla fall.


Welcome to my life! :)

Inga kommentarer: