onsdag 23 juli 2008

Jävla smålänningar.

Nu ska jag vara sådär lagom sen som jag brukar. I måndags var jag väldigt trött, och det blev inte bättre av att se MFF spela borta mot Kalmar. Efter endast 16 minuter fick vi en straff emot oss och 1-0 var ett faktum. Vad som hände efter det kan jag inte förklara. Jag vet bara att vi gick ut i halvlek med 3-0 i baken.

Andra halvlek satte igång och ganska snart fick vi en straff med oss, 3-1, skönt. Även 3-2 kom och det himmelsblå hjärtat började hoppas, kanske kanske kan vi få med oss en poäng. Pojkarna spelade faktiskt bra... i ca 10 minuter, sen var det Kalmar för hela slanten igen.

3-3 hade varit skönt, men inte rättvist. Vi blev utklassade. Jag känner dock att det finns en möjlighet för oss att i alla fall spela lika på hemmaplan.

Ljusglimtar var Halsti och Dixon som spelade bra, och Touma! När han kom in lyfte faktiskt spelet lite, riktigt bra inlägg, passningar och mycket vilja. Han kommer nog bli en riktig tillgång. Vad Molins håller på med vet jag inte, känns som att han är i en svacka för tillfället.

Vet inte om det blir läktaren för Jonathan på söndag, han fick rött kort ganska sent i matchen. Väldigt feldömt, jag hade gått med på ett gult, men situationen var som sådan att han inte riktigt kunde avvärja satsningen han redan gjort mot bollen och därför brakade rakt in i målvakten. Rött? I think not.

Nu ska jag fortsätta "städa" (eller halvhjärtat plocka undan saker och lägga dem någon annanstans än på golvet) och tvätta.

Kram på er :)


(Besviken Ola Toivonen, en av matchens bättre spelare)
Sydsvenskans bild.

Inga kommentarer: