måndag 21 juli 2008

Sportscamp 2008, vecka 4.

Vilken vecka jag har haft! Den har varit riktigt bra, helt klart den bästa gruppen jag haft, 16 stycken 14 åriga tjejer som bara kom överens med varandra. Det var underbart. Vi grät allihop i lördags när de skulle åka hem.

Det har varit en jättebra vecka med de andra ledarna också, som vanligt har det busats, skrikits och skrattats. Av någon anledning var det betydligt jobbigare att åka ifrån Norrköping i söndags än vad det brukar vara. Jag gick tidigt till tåget och alla låg och sov, så jag väckte några stycken och sa hejdå, när jag sa hejdå till Robin började jag nästan gråta... jobbigt också att den personen jag verkligen ville säga hejdå till inte hade sovit på Villan och följdaktligen inte var där överhuvudtaget.

Jag väntar på fler bilder från Christian också, det blev mycket fotograferande och en hel del av bilderna ligger på facebook och bilddagboken, kanske dyker det upp lite här också.

Denna veckan har fått mig att börja fundera på att kontakta min gamla klubb, det hade varit så roligt att coacha ett gäng tjejer på planen, särskilt med tanke på komplimangerna jag fått denna veckan angående mitt ledarskap och min spelförståelse... kanske man faktiskt kan bli en bättre tränare än spelare?

En summering av veckan är väl på sin plats, och jag gillar att sätta etiketter på saker, så även här.

Veckans uttryck: Det fanns många, de som ligger högst är väl "Det är inte okej!" senare "It's not okey!", "Jag orkar inte mer", "Helt sjukt vansinnigt" (på luleå-dialekt), "Nu, elle? Sen, elle? Då, elle?", "Andersh, lissna, whatup?!", "5 toasters - kanonkul!"

Veckans bus: Grötmännen aka Sebbe och Jocke Z får väl den etiketten. Det hela började med gröt på Julia när hon sov... kondomer och chokladsås i snusdosor var även inblandat. Grattis grabbar! ;)

Veckans citat: Det finns ju så många! Men "Är de små får man ta två" (signerad Emma) är bara så klockren :)

Veckans klantigaste: Robins provoceringsteknik under en kubbmatch. Han tyckte att det var en bra idé att lägga mobilen på en kubb för att irritera Julia. Dagen efter gick han och köpte en ny telefon.

Veckans roligaste: Fala är en rolig prick, jag har nog inte skrattat så mycket på hela veckan som jag gjorde när han skulle nakenbada i Gransjönäs, springer ut på bryggan, halkar och sedan glider på rumpan ut i vattnet. Vilken syn! Fala - du förgyller tillvaron :)

Veckans turturduvor: Kajsa och Björn gifte sig, och trots omedelbar skilsmässa så tar de nog hem den titeln faktiskt!

Veckans mysigaste: Det är nog lite hemligt... :)

Veckans lataste: När det regnade och jag ringde Erik och fick honom att köra mig och Emma upp till matsalen, det är en promenad på 5 minuter, om ens det!

Veckans fullaste: Kajsa! Och min resväska.

Veckans gråt: Jocke Z när tjejerna åkte hem, och Sebbe när en deltagare hade köpt choklad till dem. Söta söta ni :)

Veckans skratt: Julia - varje gång jag skrattade! "Du ser vettskrämd ut när du skrattar!"

Veckans låt: För mig, helt klart Hallelujah, sjungit den en miljon gånger för och med mina deltagare. För alla andra? 7 nation army melodin helt klart!

Veckans underbaraste: Alla ni andra ledare på Sportscamp, ni är bäst och jag älskar er. Aldrig annars kan man släppa loss och hålla på som vi gör varje år, jag saknar er redan, ni är alla välkomna ner till Skåne precis när ni vill, i vinter blir det 20 årsfest!

Tack även till våra underbara huvudledare Marcus, Sebbe, Johan och Anne för det underbara jobb ni gör!

Inga kommentarer: