måndag 28 juli 2008

Tjocka korven i Malmö :)

I fredagsmorse hämtade jag upp Emma, aka Tjocka korven, på centralstationen i Malmö. Hon var trött, jag var trött, men oj vilken glädje. Tänk att man kan sakna någon så mycket efter bara 5 dagar ifrån varandra. Vi stack hem till mig, hon gick och lade sig, jag gick och jobbade.



Vi har hunnit med en hel del ska väl sägas. Igår när jag gick och lade mig hade jag bara sovit åtta timmar på tre nätter, inatt sov jag 13 timmar (!)

Vi har varit i Hyltebjär och firat Tobbes 20 årsdag;




Det var en riktigt bra kväll och jag blev riktigt nöjd över att Emma kom så bra överens med mina kära gymnasievänner. Jag tror inte att man kan ha tråkigt när Emma är med, vilket resulterade i att även en kväll i Hyltebjär med aggressiva pissmyror blev bra!



I lördags stack jag till jobb och Emma fick nanna en stund till, på kvällen gjorde vi oss så fina vi kunde och bjöd in Kattis och min bror till att komma och dricka och mysa lite med oss. Vilket de gjorde.



Efter att Jocke och Filip hade anslutit, och Zebbe åkt hem begav vi oss till Slagthuset. Kattis gav upp vid halv tre, Jocke och Filip ca en timme senare, jag och Emma dansade bort natten och promenerade hem vid fem på morgonen i soluppgången. Mysigt var ordet! Efter två timmars sömn fann jag mig själv sittandes på jobbet igen.



Efter jobb hämtades jag upp av mamma och Mats på jobbet, vi stack till Malmö stadion där Kattis, Zebbe, Emma och Sanna redan befann sig. Det var en riktigt bra match, det kändes som ett helt annat lag som stod på planen än det som förlorade mot Kalmar för bara en vecka sedan. Agon ska väl få ett utropstecken som kom in och lyckades trycka in två mål, sina första två i a-laget. Extra kul att Järdler fick göra mål även han. De flesta gjorde riktigt bra ifrån sig, och jag bävar för den dagen Ola Toivonen lämnar oss, vilket lär vara snart.



Efter matchen stack jag, Zebbe, Kattis och Emma till Ribban och mös lite. Emma är väldigt fascinerad av Turning Torso, och tycker att Västra Hamnen är toppen, vilket hon har rätt i, där är vackert ute.



Idag har vi, efter tretton timmars sömn (!) varit på Ribban, jag är röd som en kräfta (förvånad - någon?), ätit lite mat och bara pratat och myst. Ikväll ska vi ta det lite lugnt, Kattis kommer snart hit och Sven ansluter även han lite senare. Det blir nog vin och prat på balkongen.



Det är så underbart att ha Emma här, vill aldrig att hon ska åka hem. Men det måste hon ju så småningom. Det ser ut som att vi skiljs åt på onsdag, men jag får ta mig upp till Peking-land och hälsa på henne snart :)

Inga kommentarer: