tisdag 8 juli 2008

Snart dags för Sportscamp!

På lördag beger jag mig av till Norrköping för att göra något jag gör vartenda år, nämligen för att vara ledare för innebandyungarna på Stadium Sportscamp. Något som är viktigt att veta är att för ledarna går dessa veckorna ut på att förnedra varandra så mycket som bara är möjligt (självklart på ett väldigt roligt sätt), jag kan bara säga att det är inte nådigt. I vilket fall som helst så ska man vara försiktig med vad man säger såhär dagarna innan man åker, det man säger kan nämligen ha tagit spinn och förvandlats till något helt annat när man väl kommer dit.

Idag skulle jag försöka förklara för Marcus Grapne (som agerar huvudledare på campen) hur oerhört sugen jag är på att åka, jag summerade det med att jag var "riktigt jävla tok rövtaggad", detta reagerade Marcus starkt på och det ska bli intressant att se vad han och JP har lyckats förvandla det till när jag anländer på lördag. Ni tycker inte att det låter som att det kan bli något särskilt? Då har ni inte träffat Marcus Grapne och Johan Persson!

Jag får nog låta bli att prata mer med Marcus i telefon innan jag åker, kanske borde låta bli att prata med dem överhuvudtaget i en vecka? =p

Jag är i alla fall helt sanslöst sugen på att åka, det är definitivt en av höjdpunkterna på mitt år då jag får träffa underbart roliga människor - som är riktigt snälla när de är på humör... eller trakasserar någon annan än "dansken" "tysken" "skåne" "lampan" och allt vad de kallar mig.

Denna är till dig JP: Det ska bli hur kul som helst!

Liten potpurri av gamla Sportscamp bilder:
(Jag på en solig tennisplan 2004)


(Marcus Grapne äter en lampa i korridoren, 2005)

(JP är på ledarsamkväm, 2006)


(Simon på ledarsamkväm, 2006)


(Enda gången man kan fota Jocke - när han sover, 2006)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan OMÖJLIGT vara hur kul som helst. Dra nåt gammalt över dig, kvinna...

Zabina sa...

haha, jag tror att jag ska tokplåga dig "hur mycket som helst" hela nästa vecka faktiskt =P

(puss ;))

Anonym sa...

Det är sådana som DU som förstör det svenska språket.

Zabina sa...

är det nåt fel i att jag ska undervisa i svenska då? =p