måndag 24 augusti 2009

No man is gonna hurt me.

Jag har fått lite skäll för att jag är så fruktansvärt dålig på att uppdatera bloggen. Jag får ta åt mig där, det är jag verkligen. Men förra veckan var oerhört händelserik och i helgen har jag bara inte orkat.

För er som inte vet det så började jag skolan för en vecka sen, och då var det såklart även nollning på G. Jag hamnade i nollegruppen "Star Wars", en toppengrupp med underbara faddrar! Vi har haft rundvandring på skolan, festat, festat lite till, varit på föreläsning, tittat på gyckel från ÖverFaddrarna och FOUL (lärarnas fadderi), fått information om utskotten, festat ännu mer. Ja, you get the picture.

Jag läser PA1 nu (den första pedagogikkursen) och kommer göra det ända till 23 oktober då hemtentan ska vara inlämnad. Sen börjar den andra pedagogikkursen direkt (TVÄS1) och håller på till lite efter jul. Får inte börja med ämnesstudier förrän nästa höst. Ska även ut på praktik om några veckor - i Motala! Blir en mysig busstur varje morgon i två veckor...

Igår anmälde jag mig till Sjöslaget. En tvådagarskryssning enbart för studenter. Det ska bli jätteroligt, även om både Kattis och Emma har försäkrat mig om att jag kommer bli jättesjösjuk och spy i två dagar. Det blir nog bra :)

Människorna verkar toppen och jag är helt säker på att jag kommer få 3,5 riktigt bra år här i Linköping!

1 oktober flyttar ju jag och Emma ihop i Norrköping också, vi har skrivit på kontrakten redan, så nu väntar vi bara. Jag är supertaggad, det ska bli så oerhört roligt! Jag måste bara hitta någon dag då jag hinner åka hem till Skåne och packa också. Det kan ju vara en fördel med tanke på att mamma ska flytta samma dag som jag. Jag försöker lösa det så att jag kan hinna vara hemma på Oslipats premiärkväll 9 september (alla som läser detta borde gå dit!) men det ser lite tajt ut just nu...

I övrigt har jag hittat ett nytt projekt för hösten - moahaha :)

På torsdag flyttar jag till Cullibrick i Linköping, ska bli tjockt med kul! Och mamma kommer hit på onsdag, jag längtar efter det <3

Nu blev detta mest en massa svammel, vill ni se lite bilder från nollningen så finns de på min facebook!

HOJT!

Inga kommentarer: