torsdag 13 augusti 2009

Quick summary.

Oj, jag skäms nästan för att jag inte uppdaterat bloggen på så länge - men det har, minst sagt, varit fullt upp i mitt liv de senaste veckorna.

Eric kom hit, som ni vet, tätt följd av Emma på lördagen. Sedan förvandlades min lägenhet till någon sorts vandrarhem. Min mamma har varit fantastiskt tolerant och snäll - tack mami!
Vi fick två grymma utekvällar, en fantastisk dag på Österlen, strandbesök, shoppingrundor, tjafs, prat, filmtittande, matlagande o.s.v.

Det är inte för inte som jag var riktigt trött när Eric åkte hem på fredagmorgonen (då min bror körde honom till tåget i Malmö, tack Zebbe!) och jag och Emma hade en riktigt skön dag i solen, först i Lund och sen åkte vi till Malmö (karatefylla, javisst!). Dagen efter var det släktträff och det var supermysigt, som vanligt, att träffa mina fantastiska släktingar. Jag tvivlar på att det finns många som har så bra släkt som vi i Liljegren- klanen (som vi alla härstammar från, nu är det en hel del olika efternamn :)).

Nu befinner jag mig i Mjölby, för er som inte vet så är det en by lite söder om Linköping. Jag ska bo här i ca en vecka till sen ska jag, förhoppningsvis, flytta hem till en kompis i Linköping där jag ska bo i en månad innan Emma och jag får vår lägenhet i Norrköping! :)

På tal om Emma så har hon lurat i mig att jag ska spela innebandy ikväll med hennes lag. Trots mina många varningar om mina väldigt bristande spelkunskaper så vill hon fortfarande ha med mig. Vi får väl se vad hennes lagkompisar säger ikväll ;) Det ska i vilket fall som helst bli superroligt att träna lite och ha roligt samtidigt. Jag saknar innebandyn mer än vad jag vill erkänna för mig själv och ett träningspass kan nog stilla min längtan en liten stund. Särskilt med tanke på att jag förmodligen kommer vara helt fantastiskt förstörd (due to my current physical shape ;)).

Nu ska jag diska och sen ska jag titta på ett avsnitt av True Blood, eller läsa lite.
Puss på er!

1 kommentar:

KattisZebbe sa...

nänä, nämn inte hon som körde 80+ mil på två dagar för att du absolut ska flytta ifrån henne. :P
bara skojar gumman. fast jag saknar dig!
puss