söndag 29 juli 2007

Dansband i Ystad!


(Jag o Jean igår)

Igår åkte jag till Dalby för att träffa Jean. Vi gjorde oss iordning för att sedan bege oss till Ystad. Efter många om och men med regn, missade bussar och slutligen en tågresa befann vi oss slutligen hos Jeans pappas kompis i Ystad. Dansbandsfest i sann Österlensanda stod på schemat och vilken fest sen!

Ett jättestort tält, långbord, två barer, bajamajor och Perikles på scen. Perikles som gjorde covers såsom Alla flickor utom jag (det var en upplevelse mina vänner!) If tomorrow never comes och When you say nothing at all.

Jeans släktingar är danskar, och en av dem (Cliff) vägrade prata svenska, det uppstod lite problem eftersom att jag inte förstår ett ord danska men Jean tolkade och det löste sig.

Det blev en riktigt härlig kväll med många skratt och mycket dans!

Så tack Jean med familj för en toppenkväll!

Nu ska jag börja fundera på vad jag ska laga för mat idag till mig och min bror eftersom att min mamma och Mats har åkt till Polen. Ola kommer sen också :D Inte träffat honom på länge (med undantag från ett par minuter på stan i onsdags).

Ta hand om er!
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja sjukt kul va det.. tack för en underbar födelsedag..

Anonym sa...

Vadå inte förstår ett ord danska... Du har ju varit med och gjort en hel intervju med Ulrich. :-)

Zabina sa...

Åsa: Ja, och om du kommer ihåg de så gjorde jag en hel del fel i anteckningarna ;) Plus att han pratar rätt skärpt danska ;) Men visst, litegrann kan jag ju urskilja =p