tisdag 31 juli 2007

Lite småstressad.

Mycket just nu, mest med skolstarten. All litteratur som ska införskaffas. Idha säger att jag inte behöver skaffa allt eftersom att jag förmodligen inte kommer ha användning för allt. Jag vill dock ändå vara bra förberedd. Så om någon sitter på gammal kurslitteratur för universitetsengelska så snälla hör av er så kan vi se om ni har något jag behöver. Min kassa för att köpa böcker är inte enorm och jag har inte råd att köpa något helt nytt. Böcker är dyrare än man tror. Skönlitteraturen bör jag kunna låna på biblioteket men är det någon som har någon av följande böcker så får ni jättegärna höra av er.

C Achebe, Things Fall Apart
T Chevalier, Falling Angels
H James, The Turn of the Screw
A Miller, The Crucible
J C Oates, big mouth & ugly girl
D Lessing, The Fifth Child

Är inne på andrahandsbokhandeln en hel del, men de har inte allt. Herregud vad nervös jag är redan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Din kompis har rätt, man behöver sällanköpa allt som finns med på listan. I en del läroböcker använder man kanske ett kapitel, då är en kopiator ett hett tips. Sen när det gäller skönlitterärt så händer det att man inte läser alla utan väljer ut vilka man ska läsa. Sen är det ofta folk som säljer en massa böcker andra hand vid terminsstart. Så jag brukade ha is i magen o vänta med inköp tills man visste mer om det inte var böcker man absolut visste at tman ville ha kvar. Fast det är klart: Det var ju på stenåldern jag pluggade! :-)