tisdag 18 september 2007

Ineffektiv.

Vad är det som gör att jag är så oerhört ineffektiv?
Jag kom hem från skolan halv två, det är snart två timmar sen, och änsålänge har jag bara lyckats renskriva historiaanteckningarna (vilket visserligen tar sin lilla stund men ändå). Jag är så trött bara. Det värsta är att jag kan ändå inte slappna av för jag vet att det finns något annat jag borde göra. Läs Achebes bok, lär dig orden ur big mouth & ugly girl, läs fonetiken, förstå fonetiken! (vilket är helt omöjligt, det går in och ut igen), plugga historian, tvätta, gå ut med hundarna, hepp du är hungrig, ät något!

Jag blir galen!

Jag vill kunna plocka en Nora Roberts bok ur bokhyllan, eller läsa om Poeten, eller titta på Grey's anatomy, Morden i Midsomer eller något annat och bara ta det lugnt! Det får man inte år 2007 va?

Till mina vänner: Nu är det slutfestat, hädanefter ska mina fredag- och lördagkvällar gå till jag-tid... vad sägs om det? :P

3 poäng igår förresten, underbart. Ola gör utan tvekan sin bästa match i den himmelsblå dressen och Niklas var JÄTTEBRA! :D

Jag bloggar jättedåligt nu, vet inte varför jag bryr mig, det är nog ingen som blir särskilt ledsen ändå.

Blä, nu ska jag läsa fonetik (vilket är helt meningslöst eftersom att jag aldrig kommer förstå allt snack om stressed and unstressed syllables o.s.v. Göra min tenta? någon?).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena!

Jag läste en kommentar av dig på Rheborgs blogg. Du nämnde ett tillfälle då han hade svarat i en i publikens mobiltelefon. Finns det att se på nätet?

Anonym sa...

Ah! Jag har hittat den! På Rheborgs egen blogg ju. Hade inte hunnit kolla de äldre inläggen än...

Anonym sa...

Det är svårt att komma in i att plugga på Högskolan vännen, det gör man inte i en handvändning. Hur bra det än kan låta att kunna planera sin egen tid är det mycket svårare att få saker gjorda om man ska styra över tiden själv än om någon annan schemalägger det till en. Du fixar det, var inte så hår d mot dig själv.
Och vad gäller fonetiken fixar du den också - har jag klarat en tenta i tysk syntax (Brrr ryser fortfarande när jag läser det - kan knappt se en stackars avlång hund med liknande namn utan att må dåligt) så klarar du detta!
Kram
Åsa

Lotta sa...

Det är lite anpassningstid tjejen..jag säger som Åsa: Du fixar det, ge dig tid att komma in i det.
Puss tösen!

Blogga på!!! Fyller ju funktionen att du får ur dig skiten...!! Eller hur??