måndag 24 september 2007

Match!

Nu börjar matchen mellan Gävle och Malmö om en timme och 27 minuter. Jag har inte varit nervös innan idag men så fort min föreläsning tog slut började det pirra i magen. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men en sak vet jag: det innebär förväntningar.

Jag har inte haft den känslan sen HIF hemma, det var ungefär då jag gav upp den här säsongen totalt. Fast jag har ändå kollat på matcherna såklart, men utan samma entusiasm. Så varför dyker känslan upp idag? Idag när jag borde vara likgiltig. Gävle borta på konstgräs, jag förbereder mig på besvikelse... men någonstans gror hoppet.

Jag hoppas att hjärtat, vinnarskallen och självförtroendet växer i spelarna så att mitt lilla korn av hopp kan få explodera i eufori.

Jag vill dansa i trädgården. Jag vill hoppa runt och nynna på Justin Timberlakes Lovestoned (bam-bambambam-bam-bam-bam) som är det skönaste beatet någonsin.

Jag vill bo i utopia!

Så snälla älskade pojkar... vinn idag!

Inga kommentarer: