söndag 30 september 2007

Annorlunda lördag.

Jag var med Mimmi igår, vi hyrde film och myste. Jag försöker hålla mig pigg och nykter till min första tenta är skriven. Så det skulle bli en lugn kväll. Det blev en minst sagt märklig kväll när mamma, Mats och Anders gick ut och drack öl i stan och jag och Mimmi stannade hemma och tittade på film... och stickade!!

Hon höll på med sin stickning och jag insåg att jag inte stickat sedan högstadiet så efter många om och men lyckades jag faktiskt. Det är lite beroendeframkallande, kanske för att det är en sådan skön sysselsättning.

Jaja, jag är 80 år gammal nu i alla fall.. enligt Mats :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snarare 75, men det kanske är samma sak? ;)

Lotta sa...

Sticka är kanske egentligen en ungdomssysselsättning..?? Vi kanske tänker fel allihop, faktum är att de flesta 80-åringar jag har träffat har slutat sticka för länge sen..Då ser man för dålig, har för darriga händer.
Jag är förvisso inte 80 men jag stickade som mest när jag var strax över 20...
Så sticka på!!!

Anonym sa...

Då är jag typ 280år - jag både stickar, virkar, syr lite korsstygn o funderar på att lära mig knyppla! :-)
Det är bra att hantverkstraditioner förs vidare så fortsätt sticka!