måndag 17 mars 2008

Brunsås.

Idag har jag gjort brunsås from scratch för första gången... det är lättare på påse! Jag var tvungen att torka sås precis överallt, kastruller, spisen, diskbänken, golvet - men jag gjorde det i alla fall :) Den blev ganska godkänd, det smakar ju mest salt i alla fall.

Det är en av de positiva sakerna med att ha flyttat hemifrån, man tröttnar snabbt på att äta samma saker hela tiden så man blir tvungen att lära sig annat. Undrar hur lång tid det tar innan man blir bra på det bara.

Nu ska det skrivas uppsats!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det tar ett tag att få kläm på det där med matlagning. En genväg till god brunsås tycker jag är att slänga i en klick gelé - jag ska snart koka lite egen, då ska du få en burk.
:-)

Liljegren sa...

Kom in till mig så skall jag lära dig åtta såser på tio minuter! /Morfar

Lotta sa...

hihi...jag brukar ha i lite lingon...Men mest om jag ska ha såsen till köttbullar eller annan färsmat.

Anonym sa...

Ja just det, du har ju faktiskt en expert i din närhet. Efter lite matlagningskurs av honom blir mina tips garanterat överflödiga. :-)

Zabina sa...

haha, tack för tipsen allihop :) Morfar: så fort jag är klar med den här satans uppsatsen så ska du få lära mig att göra sås!! :) (din underbara gräddsås måste jag bara lära mig!)

Liljegren sa...

Du är välkommen! Ta med dig en tre vispgrädde! :-)/Morfar