onsdag 12 mars 2008

'Seriöst roligt med Thomas Järvheden'

Idag har jag gått runt med den här låten på huvudet, jag har i alla fall lyckats lära mig texten. Thomas Järvheden sjunger om det fruktansvärt äckliga konceptet av att vara en 'feeder'.

"Om hon ber mig om ett kycklinglår,
en hel jävla kalkon hon får,
och fast hon är mätt så fixar jag lätt,

minst sju kilo efterätt.

Skulle hon få en kväljning,
så hämtar jag min droppställning,

jag tänker till litegrann och problemet är löst,

hon får fläskfärsen intravenöst,

för jag är feeder."

Det var jättetrevligt igår på Slagthuset med mamma, Zebbe och Sara. Thomas är alltid bra, mysig och härlig att titta på. Det enda jag kan klaga på är att det var lite väl mycket gammalt material, även om det var mycket som var nytt för många där så hade jag hört nästan allt innan, och har man kört något i TV borde man inte ta med det på turné.

Men han sjöng lika vackert som vanligt och varvade allvarliga och roliga låtar med hjälp av sin gitarrist Robin.

Innan showen var där en spoken-word artist vid namn Lennart Bång som var riktigt bra. Hans hemsida med hans texter hittar ni här.

Inga kommentarer: