måndag 28 januari 2008

En medmänniska.

Igår, när jag satt på bussen hem så såg jag en tant. Hon såg ledsen ut på något vis. Så jag studerade henne ett tag, och sände ut glada tankar till henne, för hon såg verkligen ledsen ut på något vis. Kanske hade hon precis mist sin man, eller en nära vän? Kanske hade hennes husdjur sprungit bort? Kanske hade hon bara en sådan där dålig dag, ni vet en sådan som gör en ledsen på något vis.

Inte var det någon som erbjöd henne sin sittplats heller, jag hade gjort det om jag haft en.

Hon vet nog inte att jag tänker på henne,
jag hoppas att hon är gladare nu.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ibland kan märkliga funderingar verkligen vara märkliga..men väldigt, väldigt söta...
Du är en omtänksam person!

Anonym sa...

Du har en sittplats. Sitter på baksidan. Jag har sett den.