torsdag 3 januari 2008

Leaving the Nest.

Ja, idag har jag packat en del, en hel del faktiskt. Min hylla ser tom och tråkig ut. Där är fortfarande två vinflaskor, några mjukdjur, en del CD-skivor och några böcker, men det är inget jämfört med hur fullt och färgglatt det var innan. Alla mina älskade ljus, muggar och glas är nerpackade, mina tavlor (det är bara fyra stycken, en Lasse Åberg, ett signerat foto av Jonas Sandqvist, ett på mig och Niklas Skoog och ett på mig och Thomas Järvheden. Fina tavlor!), mina favorit CD-skivor och DVD-filmer har också åkt ner i lådorna.

Det är skönt och märkligt på samma gång... fast det förstår ni väl redan, ni kloka, mogna, vuxna människor som inte är så hemmakära som jag :)

Jag lämnar er med ett citat från Jonas Gardell som jag älskar. Det är från Pensionat Oskar från början men han har det som avslutande citat i Tillfällig gäst i ditt liv också.

"Ibland, det händer, att vi träffar den eller de i våra liv som blir bestående, och vi reder åt dem ett litet bo i våra hjärtan och bevarar dem där. Och vi utser oss till skyddsänglar åt dem och ber för dem hela tiden till Gud."

Det fick mig att storgråta, fast då var det satt i sitt sammanhang lite mer. Fast det är väl rätt typiskt mig :)

Inga kommentarer: