lördag 19 januari 2008

Persienner - my ass!

Jag hoppar gärna över persienner i sovrummet om det innebär att jag slipper prata med den persienngubben för otrevligare fanskap får man fan leta efter.

- Ja hej jag ringer om persiennerna du ska ha uppsatta.
- Ja, hej!
- Ja vi har ju försökt få tag på dig... tre gånger har jag pratat in på ditt mobilsvar!
- Ja förlåt, men det har jag nog inte fått, det har varit lite strul med min telefon i dagarna.
- Jaja, men jag säger bara att vi försökt få tag på dig länge, det är ju faktiskt Katarina som beställt de här persiennerna.
(här börjar jag bli irriterad, kretsar hela världen kring honom och hans jävla persienner?!)
- Ja ursäkta mig så mycket då, men jag har faktiskt jobbat hela veckan och haft ganska fullt upp, när ska ni komma då?
- På tisdag, den 22.
- Ja, men vilken tid?
- Mellan 10-12.
- Aj då, då kan inte jag, jag har föreläsning mellan 10-12.
- Jaha.... då får vi väl komma på nåt annat om det inte passar
dig....
(Lång obekväm paus)
- Det finns ingen annan som kan öppna för oss?
Önskar att jag kunde skriva hans tonfall men det är ju lite svårt.

Vi kom i alla fall fram till en tid efter den långa obekväma pausen (som verkligen var lång), men honom slipper jag gärna att prata med igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bara att konstatera att det finns vissa människor som bara inte ska jobba med något som involverar service.
SUCK!
(Jag hade ungefär lika charmigt samtal med en snubbe på Tele2)