fredag 25 januari 2008

Man kanske skulle bli hantverkare?

Nu har jag äntligen fått persienner! Det tog killen som var här ca 15 minuter att sätta upp dem - fakturan på bordet vittnade om en timlön på 6400 kr! Det kostade alltså 1600 kronor att få persiennen uppsatt. Herregud, jag är glad att det inte är jag som betalar, ska det vara så dyrt kan jag stå ut med att sova i dagsljus!

Lustiga människor förresten, hantverkare.
- Vi dyker upp någon gång mellan 10-18, brukar de meddela. Jesper, en av mina kursare, förutsåg den potentiella irritationen som kan uppstå om man dejtar en hantverkare.
- Ja då säger vi det, jag hämtar dig på lördag någon gång mellan 18-22!

1 kommentar:

Lotta sa...

Men du...var inte en del av priset på fakturan för själva persiennen?

Då blev kanske timlönen liiite lägre!