lördag 25 juli 2009

I'm loving angels instead.

Jeeez, vilka veckor jag haft!

Ni har ju fått läsa litegrann när jag haft tid att skriva under Sportscamp även om det inte blivit så mycket. Jag har haft tre fantastiska veckor i Norrköping och Stockholm.
För en vecka sen var campen anno 2009 slut och innebandyn firade sedemera med middag på Villan med efterföljande utgång. Det var precis lika lyckat som vanligt och jag var bara en liten aning för full (med andra ord: inga dopp i Strömmen!).

Dagen efter vaknade jag vid 9.30 i en liten skrubb (ett pyttelitet kök är det egentligen men jag kände mig lite som Harry Potter). Som vanligt efter en festkväll var det omöjligt att somna om så jag gick upp och satte igång med städningen, de andra trynade fortfarande som små kultingar. Efter att alla vaknat till liv och städningen var färdig (med lite lunch och fika emellan) hade klockan hunnit bli ganska mycket. Jag trängde in mig i Henkes Volvo tillsammans med honom, Robert, Skotte och Jenny och styrde kosan mot Södertälje.


(Skotte och Robert sover i bilen)

Efter att jag, Henke och Robert spenderat en kväll/natt hos Henke åkte jag och Robban till Stockholm, och jag begav mig till Västmannagatan för att spendera lite tid med min kära morbror och hans fru :) Det blev inte mycket till avkoppling den första kvällen. Jag kom dit och hann knappt göra något alls innan vi skulle ta oss ner till Gamla Stan, After och matchen mellan MFF-Halmstad. 0-0 trots klart MFF övertag, och ett par missar av lilla Jiloan, då tyckte Idha att det var dags att sätta igång med att visa mig hur en måndagskväll i Stockholm kan se ut. Debaser och sedan F12 stod på schemat och vi ramlade in i lägenheten runt tre, lite lagom runda om fötterna.


(Jag och Idha på F12 i Stockholm)

Jag vaknade dagen efter, kvart i tolv! Då tyckte Idha att det var dags för mig att vakna. Efter en mysig frukost och lite slappande mötte jag Frölund vid T-banan, drog tillbaka till Idha o Svempan, drack kaffe på balkongen innan vi begav oss till Skälby för att chilla lite med några andra muppar. Det blev ett par öl och massa snack hemma hos Jocke innan deras trevliga vänner gav mig skjuts till Vellingbys T-bana (ja, så långt ute var jag).


(Inte från den kvällen men detta är Jocke iaf:))

Det blev en snabb promenad till Riche för drinkar med Idha och hennes vänner, sedan Berns, sedan hem.

Onsdagen bestod av mathandling, soffslapp och middag med Idha, Svempan, morfar och Ingrid. Sömn, Lunch, bilresa hem.

Jag var så glad när jag fick träffa min Mamiño och våra älskade hundar igen!
Snart kommer Emma, sen kommer kanske Eric över från USA, sen är det dags att flytta till Mjölby (sen Linköping, och till sist Norrköping!!).

Mitt liv är sjukt händelserikt för tillfället, jag hoppas att jag orkar hålla tempot uppe!

Ikväll ska jag och mamma bli fulla (inte mina ord :p) och åka in till Möllevångsfestivalen för att se när the Waverly's spelar (Skotsk band som mamma älskar). Det blir nog bra!

Puss på er! <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir skitbra Zabina!!! haha...
Jag var lika glad som du över att ses igen!!
Kommer att längta efter dig när du flyttar ..men det blir bra!! Jag kommer och hälsar på och du skulle bara våga att inte komma hem ibland!!/Mami

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.