onsdag 22 augusti 2007

A trip down memory lane.

Igår var jag och mamma ute och körde. Vi begav oss först till Löderups kyrkogård och hälsade på mormor. Jag har inte varit där en enda gång sedan hon dog och jag har haft väldigt dåligt samvete för det så jag och mamma bestämde oss för att åka dit. Graven var jättefin, Margit tar väl hand om den. Såg även att min gammelmormor var förskollärare och min gammelmorfar var rektor, så jag har ju det i blodet :)

När vi ändå var i närheten så körde vi till Borrby. Såg "farmors kyrka ding-dong", farmors gamla lägenhet, farmors gamla hus, var mamma hade krockat en moped, var mamma och hennes kompisar brukade hänga o.s.v. hon visade mig allt, det var jätteroligt! Roligast var nog när vi parkerade vid hennes gamla ridskola och gick in och tittade på stallet och hästarna. Inte samma hästar och stallet var ombyggt men mamma kom ihåg exakt hur det var.

Sen åkte vi till Löderups strand och tittade på havet som äter upp stranden eller hur det nu är. Väldigt mycket vatten i alla fall. Hungriga var vi så vi tog en tripp in till Ystad och åt och därefter åkte vi hem.

Det var en jättebra dag men det kändes märkligt när vi kom på att vi inte har någon direkt länk till Borrby längre, nu när inte farmor finns längre. Det är ändå trevligt att få se det igen.

Jag saknar farmor ibland, och mormor, så som hon var när jag var i femårsåldern. Då var det bra.

Inga kommentarer: