söndag 11 november 2007

Dagens ros.

Som en del av er vet så spenderar jag en del tid på en sida som heter Poeter. (http://www.poeter.se/) Där började jag prata en del med en kille vars verk fascinerade mig en hel del och en natt när jag varit lite dyster och skrev en dikt så fick jag ett meddelande från honom där han sa att han skulle till Lund på lördag (igår) och då skulle han fixa en överraskning till mig. Jag förstod ingenting men idag när jag kom in och tittade på mina meddelanden så hade han skickat en vägbeskrivning till ett elskåp där min överraskning låg. Jag promenerade dit och hittade det här:




Det här är alltså en kille som jag inte känner. Jag vet inte hur han ser ut, vem han är och vi har bara mejlat ett par gånger.

Jag blev så obeskrivligt glad för den här extremt vänliga, sympatiska och osjälviska gesten. Man kan verkligen påverka och förgylla människors liv.

Så dagens ros går till Poeters Bobby Larsson.

Tack!
<3

2 kommentarer:

em. sa...

Shit vad häftigt, jag har alltid drömt om att något sånt där ska hända mig (det närmaste jag kommit är ett meddelande i skåpet skrivet på baksidan av en shakespeare-dikt).

(:

Zabina sa...

haha :) men det är ju också mysigt!

Det var faktiskt väldigt hollywood-aktigt :) kändes så i alla fall! :)