lördag 16 februari 2008

Do you have the time?

Jag gjorde en sån skön dundertabbe idag på jobbet. Vid kvart-tio i fem eller sju (beroende på när vi stänger) så meddelar vi det i högtalarna. Det skulle jag alltså göra idag och såhär lät det:

Ding-dong-ding-dong.
-Detta är ett kundmeddelande, klockan är nu 18.45 vilket innebär att vi stänger butiken om 15 minuter. Vi vill tacka våra kunder och önskar er välkomna tillbaka imorgon klockan 10.00.

När jag sedan vände mig om insåg jag att alla kunder i kassan stod och tittade på sina klockor och Zandy stod och asgarvade. Det var nämligen så att idag var första dagen vi stängde klockan fem, så klockan var ju inte 18.45, den var 16.45!

Så nu är jag 'hon som inte kan klockan'.

Schysst titel.

1 kommentar:

Anonym sa...

ååååh.. sopa! ;)

jag har börjat blogga "seriöst" nu. :P får se hur länge det håller.. haha. ses imorgon darling!