fredag 23 maj 2008

Livin' la vida loca.

Nej, jag lyssnar inte på Ricky Martin. Titeln anspelar på det faktum att jag nu fått höra tre gånger inom loppet av en dag att jag verkar leva ett oerhört roligt liv. Och jag tänker inte klaga, för jag har ett jättebra och väldigt händelserikt liv, men - när folk säger det till mig så har jag en tendens att säga "nehej - så spännande är det inte" och påpeka hur mycket tråkiga, nödvändiga och jobbiga saker som finns närvarande även i mitt liv. Det ska jag sluta med, för man måste se på det ljusa livet bjuder på.

Jag har ju en vardag som alla andra, skillnaden mellan mig och många är bara att jag väljer att ta de små studerna av ledighet och göra något med dem istället för att sitta och titta på TV (även om jag inte underskattar en hel dag av ingenting, jag älskar ingenting-dagar).

Så ni är alla välkomna att sällskapa mig i mina upptåg och aktiviteter, mitt liv är inte roligare än vad jag gör det, och inte era heller! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar våra galna upptåg! <3

Anonym sa...

Vänta till du blir vuxen, då är det inte så jävla kul längre. Ansvar så sånt skit...