tisdag 27 maj 2008

Marvellous Monday!

Jag och Kattis steg på tåget till Göteborg i Malmö 12.08 igår, vi var framme i Göteborg 15.15. Där möttes vi upp av Behrang och tog en taxi (jättemärkligt taxisystem vid centralen) till hotellet där vi skulle stanna över natten (Elit på Park Avenue - fräscht!).

Kattis och jag är enkla människor har vi kommit fram till, när vi kom upp på hotellrummet var vi lite smått upprymda båda två - allt var ju så himla fint. När sen Behrang tyckte att det var en bra idé att dricka ett glas champagne innan vi skulle ner till teatern så att han fick fixa ett par saker och sedan bege oss mot någon restaurang, då började "one million dollar" känslan krypa på oss så smått.

Efter en oplanerad rundvandring i Göteborg kom vi fram till en restaurang som såg okej ut. Mer än okej visade det sig när vi såg michelin-guiden på dörren och ännu mer än okej när vi såg menyn. Det fanns bara 4-rätters! Skaldjursrätt, fiskrätt, kötträtt och efterrätt. What the heck - tänkte vi, man lever bara en gång. Så vi dundrade på, mysigast av allt var helt klart när de kom in med nytt vin till varje rätt och berättade lite om det. När vi insåg att vi nog skulle bli kraftigt försenade bad vi om notan, jag och Kattis sprang på toaletten (där jag imponerat utbrast "Kattis titta! De har handdukar!" det var sådana där små frottéhanddukar, mysigt:)), och när vi kom tillbaka var Behrang redo att gå. Vi fick inte ens se notan, vilket vi var mer än tacksamma för!

Lite småluriga begav vi oss mot teatern och dök ner på våra platser ungefär 2 minuter innan showen började. Det var en riktigt bra show på 2 timmar, The Umbilical Brothers (Dave och Shane) + Ambrose som "rodeo" var helkul, vi skrattade och häpnades om vartannat. Snyggt utarbetad "koreografi", genomtänkt med en röd tråd genom hela showen.

Efter showen sprang vi tillbaka till hotellet, lade av oss lite grejor och begav oss sedan till puben precis bredvid. Där var en del vänner till Behrang, Dave, Shane och Ambrose. Inte mindre än 4 skåningar var närvarande (including myself) och stämningen var på topp! Det ringdes för sista beställning vid halv tolv och då blev det ännu en oplanerad rundvandring i Göteborg innan vi kom till Babar där vi spenderade ungefär två timmar, och hade oerhört trevligt. Sen tyckte jag och några till att det var dags att knyta sig, Shane och David skulle åka från hotellet klockan fem på morgonen och jag och Kattis skulle iväg vid sju.

Jag sov som en stock, vilka sängar! Hotellfrukost + taxifärd till centralen, tre timmar på tåget och en 5 minuters bussresa tog mig dit jag är nu - hemma hos mamma! Idag blir det grammatikplugg, tenta imorgon! (Önska mig lycka till)

Tack till alla som gjorde min måndag helt underbar - jag önskar att fler måndagar kunde vara så :)

Kram på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tina, could you rewind this monday for us please? ;)

Zabina sa...

haha!

"Shane, let Dave do the introduction"

"I love you too Dave" =p

Så bra, heja Tina :)

Anonym sa...

Typiskt tjejer att gå " på toaletten" när notan är på väg.

Anonym sa...

Ah, döu! Fan va najs!