tisdag 6 maj 2008

Tjocka korven - va mycke äter du egentligen?!

Nu är jag hemma i lugn och ro för första gången sedan i torsdags. Vaknade i fredags och packade och drog till centralen. Efter en lugn tågresa promenerade jag hem till Emma i Norrköping, hon var inte hemma så jag klev in och satt och läste i hennes soffa ett tag. Det skulle spelas natturnering i innebandy (det var väl inte jätteseriöst med tanke på att tjejerna spelade i kjol och det dracks en hel del öl ;)).

Huvudevenemanget för helgen var Emmas och Cissis 20-årsfest, så på lördagen tog vi oss till stan för att handla diverse grejor innan vi begav oss hemåt för att piffa till oss.

Marcus och Jocke kom från Stockholm och vi blev såklart överlyckliga när de dök upp! Riktigt, riktigt roligt att träffa dem igen! Efter ett tag stack vi till lokalen där tjejerna skulle ha sin fest och där dök det upp en hel del fler kända Sportscampansikten, vilket jag tyckte var sanslöst roligt!














Det blev en oerhört bra kväll med lagom mycket alkohol, bra musik, trevligt sällskap och oräkneliga mängder skratt.
Det är aldrig fel att få chansen att pussa lite på sina favorittjejer =) (Fler bilder finns på facebook och http://zabbe.bilddagboken.se/)

Dagen efter drog jag mig ner till resecentrum för att - trodde jag - boka en sista minutenbiljett hem, det fanns dock ingen. Det slutade med att jag snällt fick sätta mig på bussen 16.30, byta i Kalmar 20.30 och var i Lund 00.45. Galet trött var jag på måndagen när jag skulle skriva tenta, men det var det fan värt!

"Hörrdudu tjocka korven - va mycket äter du egentligen?!"
"Kan vi inte bara ta de luugnt?!"

- Hörru Erik, varför är inte du full idag?
- För att jag inte har druckit nån sprit!

Inga kommentarer: