torsdag 8 maj 2008

"Yes we haaad, a great-frickin-day!"

Jag hade en sådan där skön dag igår, ni vet en sådan dag då det inte finns en negativ tanke någonstans i närheten av ens medvetande, när solen skiner och alla människor är underbara och man skrattar bara för att man mår så oerhört bra.

Jag var i skolan först och hade grammatikföreläsning, just det var kanske inte jätteroligt men timmarna mellan föreläsningen och workshopen (måååånga timmar) satt jag med några kursare (b.la Pauline på bilden - årets bild om ni frågar mig) och skrattade så jag grät och nästan spydde om vartannat.

Efter workshopen var det bara till att stressa hem för att byta om och fixa till sig lite, Kattis kom hem till mig och drack en drink innan vi begav oss till Oslipat som gästades av b.la Aron Flam, Robin Paulsson och Soran Ismail. Nu har mina och Kattis bröst fått vara med som ämne i showen också - men det behöver vi ju inte prata om här (stackars Robin). Stannade kvar och drack ett par öl med de underbara Oslipat människorna man vant sig vid nu, Simon var där fast han inte uppträdde och det var jätteskoj, man blir bara så glad av den människan! Fick en liten känga dock om hur mycket jag verkar ha att göra.

- Du är ju alltid någonstans! Är det inte stand-up så är det fotboll, och du jobbar och pluggar, har du....
-...några vänner? Nja, inte direkt, men jag har Kattis, vi skulle kunna vara gifta!

Så pratade vi inte mer om det sen! =)

All and all, en skitbra kväll!

- Det där var en jättedålig imitation av Skånska!
- Jaha? Men det där är en jättedålig imitation av Svenska!

Ett par av komikerna försökte prata om Engla, det är fortfarande sjukt känsligt och svårt att prata om, även om man kommer på sig själv med att fnissa innan man inser att nä, det här kan jag bara inte skratta åt. De får nog vänta ett tag. Tragedy + Time = Comedy, det är väl så det är?

Nu ska jag snart återgå till min tvätt och sen ska jag plugga lite grammatik hade jag tänkt!

Kram på er :)












1 kommentar:

KattisZebbe sa...

det var en underbar kväll! men idag har jag varit lite trött, och jobbat som en duracellkanin på speed, hade kanske varit jättebra om bara min hjärna hängt med också. :P