fredag 30 maj 2008

My number one.

Jag tror att jag är ganska ombytlig i min smak. Artister, skådespelare o.s.v. Det finns många jag tycker om, och jag bytar favorit rätt ofta. Det finns dock en människa (förutom mamma då) som har varit min nummer ett så länge jag kan minnas och det är Jonas Gardell. Igår fick jag lära känna ännu en sida av honom, nämligen hans nyvunna sida som hedersdoktor i teologi. Jag och Kattis var i Allhelgonakyrkan och lyssnade på hans föreläsning som handlade om Jesus, men lika mycket om kärlek, styrka och vikten av att ha ett öppet sinne. Jag grät, skrattade och förundrades om vartannat, och det gjorde mig glad att Kattis delade de känslorna med mig.

Den som försöker argumentera mot det faktum att Jonas Gardell är ett geni kan omöjligen ha lyssnat särskilt mycket på honom.

Han är, och förblir, min nummer ett.

1 kommentar:

Zabina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.