onsdag 18 juni 2008

FRA.

Slog på tv:n i tid för att se en nyhetsrapportering från riksdagen där inte en enda ledamot röstade nej till FRA lagen. De röstade för att den skulle skickas tillbaka, om den inte är till belåtenhet sedan så kommer de rösta nej. Är inte det politik i ett nötskal? Få något gjort för en gångs skull.

Att man ens lägger ner tid på denna idiotiska lagen förstår jag inte ens. Den borde inte få något spelrum överhuvudtaget, den är ju absurd! Ska jag bli avlyssnad 24/7? Det spelar ju ingen roll om man har något att dölja, det känns inte jättebekvämt att en uttråkad anställd hos försvaret kan lyssna på mina telefonsamtal och läsa mina mejl om han känner för det. De som har något att dölja kommer nog klara det bra ändå, tro inget annat. Detta kommer inte sätta fast några terrorister. Hur många hotbilder finns det mot Sverige egentligen?

Skärpning!

Vill ni läsa mer intelligenta (men objektiva) analyser av FRA debatten så rekommenderar jag Magnus Betnérs blogg alternativt Helena Sandklefs blogg.

Vi får hoppas att de ledamöter som lovat att rösta nej tar sitt ansvar och gör det också. Det glädjer mig att höra Thomas Bodström säga att Socialdemokraterna tar avstånd från lagen. Det är bara att vänta och se vad som händer.

Inga kommentarer: