söndag 1 juni 2008

Harry Potter och samboskap.

J.K Rowlings böcker om Harry Potter är enastående. De är även lite läskiga, inte innehållsmässigt kanske (eller jo, en och annan sak är väl lite läskig), jag syftar mer på det faktum att jag slukar dem besinningslöst. Med andra böcker kan jag, oftast, läsa någon timme och sedan lägga ner dem ett tag och sedan läsa igen nästa dag. Det är omöjligt med Harry Potter. Även när jag läser om dem (har gjort det ett par gånger nu) är de det enda jag tänker på, när jag inte läser funderar jag på när jag har ett par minuter för mig själv nästa gång så att jag kan hinna med ett par sidor till.

Jag har läst om sexan och sjuan nu, båda två är ändå ganska maffiga böcker men det tog mig inte mer än 1½ dygn att läsa ut båda två. Jag kan bara inte lägga dem ifrån mig.

Det är läskigt.

Förresten ska jag gå och bli med sambo; Kattis och jag ska slå våra påsar ihop och flytta tillbaka till Lund. (Eller, jag ska tillbaka, hon ska dit!). Så håll tummarna för att vi får ett lägenhetserbjudande snart!

Kram på er.

Inga kommentarer: