tisdag 4 december 2007

Where did The Rat Pack disappear to?

Jag har laddat ner en Greatest Hits CD med Frank Sinatra. Den är så otroligt bra. Så många fina klassiska låtar som My way, I get a kick out of you, I've got you under my skin o.s.v. som faktiskt tar andan ur mig lite. Sinatras vackra djupa röst, den ålderdomliga inspelningen, de finstämnda texterna och framförallt musiken. Alla dessa instrument så vackert samspelade.

Tänk att så många av de största artisterna har fallit i glömska, det gör mig glad varje gång jag hör någon säga att de lyssnar på Sinatra, Ray Charles, Dean Martin, Nat King Cole o.s.v.

Jag är kanske inte fanatiskt intresserad av alla de artisterna, men de förtjänar uppmärksamhet trots att de inte längre är med oss.

Eller är det bara jag som borde leva i nuet?

1 kommentar:

Åsa sa...

Nix - de bör kommas ihåg!
Massor av bra musik som "återanvänds" i en massa sammanhang.