onsdag 2 april 2008

Fashionably late.



Jag har inte riktigt haft tid att skriva om matchen i måndags, men bättre sent än aldrig eller hur?

Tog mig till Möllan för att dricka en öl med Sanna innan vi promenerade till Stadion. Jag hade siktet inställt på 0 poäng mot pyamaspojkarna från Götet, som tur är har jag fel väldigt ofta. 1 poäng fick vi med oss men för mig var det inte poängen som var viktiga idag - det var snarare hur våra killar genomförde matchen som var av vikt. Trots 0-1 höll de sina huvud höga och fortsatte att spela bra fotboll, när 1-1 kom var det ingen som backade hem, ingen som spelade säkert. Det var mycket moral, kämparvilja och framförallt glädje i laget som gladde mig något oerhört.

Guillermo Molins (som snart har favoritstatus hos mig, om man bortser från Niklas!), attityd, fart, teknik. Vår kära Molins lär få sitt genombrott i år om han fortsätter såhär.

Agon, kul att han fick göra sin debut! Det syns att killen vet vad han gör på en fotbollsplan och att han vet vilket håll bollen ska på :) Jag säger som i Remember the Titans "We've got ourselves a footballplayer!" (Fast de menar amerikansk fotboll... men ni fattar =))

Ulrich, vår kära dansk, kämpade och slet och sprang som vanligt men var nog lite darrigare i passningarna än vad jag är van vid att se honom, hoppas att det bara var premiärnerver.

Jag kan omöjligen lista alla spelarna, då får jag kramp i fingrarna, men Aubynn gjorde också stort intryck på mig. Niklas behöver jag ju knappast nämna för att ni ska veta att jag tyckte att han var skitbra! =)

Djurgården borta på lördag ska bli riktigt spännande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJA DJURGÅRDEN! :D

Zabina sa...

nu är du ju bara dum!