torsdag 17 april 2008

Johan "JP" Persson

Jag fick en kommentar på min blogg igår som löd såhär:

"Massa inlägg om Malmö FF, det är gött! Dock ingenting om Pepsi! :O Han som är så gosig?"

Det var klurigt för jag hade ju ingen aning om vem Pepsi är! Fick dock klarhet i frågan idag och det visar sig att Pepsi är en av mina kära Sportscampvänner Johan "JP" Persson (och tydligen går han även under namnet Pepsi).

Så nu ska jag för första gången skriva ett inlägg på request. Håll till godo.

Johan Persson är en härlig påg, det kan jag säga er att det är omöjligt att spendera 10 minuter i hans eminenta sällskap utan att skrikskratta minst 3 gånger. Jag träffade honom för första gången på Sportscamp, jag tror att det var 2006. Johan hörde snabbt att jag var Skåning och första sommaren gick jag under namnet "Dansken". Nästa år avancerade han något och började kalla mig "Nordtysken" istället. Nu nöjer han sig med att kalla mig "Tysken". Som ni märker tycker Johan om att retas - och oj vad han retas. Han talar i gåtor (Dumbledore och Gandalf - släng er i väggen) och älskar att få mig att tänka efter tills det nästan blir löjligt.

Något som glädjer mig är att Johan har gått och blivit förälskad i en Skånsk tös, vilket innebär att när han inte är i Halmstad och leker krig (han håller på med sin officersutbildning) så spenderar han en del tid i Skåne hos sin flicka. Det har lett till att jag har träffat honom 2 gånger redan detta året vilket är ett smärre mirakel då jag annars bara får se honom på sommaren när det är Sportscamp.

Nu tror jag att ni har en bild av vem Johan är, det jag inte sagt än är att han är väldigt klok, snäll, sympatisk, irriterande (på ett väldigt älskvärt sätt) och helt enkelt en underbar människa att spendera tid med.

Så nu hoppas jag att din polska, malmöitiska militärvän är nöjd JP :)

Stor kram och massa kärlek!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Träsktrollet! Träsktrollet! Träsktrollet!

Far sa...

Hahahahahahahaha, jag ber så hemskt mycket om ursäkt Z! Jag fick hjärnsläpp igår. Satt och jobbade med Pepsi, helt i himmelsblå kläder, när han säger något om att hans tjej också är MFF-fanatisk. Antagligen så han inte så, eller så sa han så men visade din blogg. Så jag antog att du var My. Fast jag är helnöjd nu, att du lagt ner all den tid åt att skriva om vår käre Blogg-pepsi. :)

Anonym sa...

Det verkar ju som om ni kan bli goda vänner. =)

Zabina sa...

haha - jag skriver så gärna om johan så det är ingen fara alls =) kul att veta att jp får umgås med fler mffare =)

Johan: jag skriver om träsktrollet snarast möjligt jag lovar! =)