tisdag 29 april 2008

Swamped.

Satan vad mycket som händer nu! För det första så tycker folk tydligen om att ge mig saker... eller "ge". Har "fått" en väderstation och 5 tidningar av nåt mög för att jag var med i en undersökning på nätet (som jag inte för mitt liv kan komma ihåg att jag varit med på) för ynka 69 kronor... fine, Mats får väderstationen så det var det väl värt. Sen ringde snygg-Joakim på tre (han som sålde mitt bredband till mig) till mig idag och ville ge mig en telefon för att de fyller 5 år. Först sa jag nej, jag har inte råd med två månadsavgifter. Kom dock fram till (efter att ha pratat med honom i typ tjugo minuter) att om allt går som planerat så kommer mina mobilräkningar bli betydligt billigare om jag tar den där telefonen.

Skickar sms till utlandet för 69 öre, vilket är stor skillnad mot telenors 2,50/sms. Ringer till en fast telefon för lite under en krona i minuten. Betalar 99 kr i månaden och får ringa för 198 kr i månaden de tre första månaderna och sen är mitt Telenorabonnemang ändå slut. Så det blir en ny telefon och ett nytt nummer som används när jag skickar sms till utlandet... det kommer spara en hel del pengar kan jag säga.

Herregud vad mkt babbel som egentligen har någon substans överhuvudtaget. Nu vet ni i alla fall.

Sen åker jag till Norrköping på fredag för att fira Emma o Cissi som fyller 20. Kommer förhoppningsvis hem på söndag via en sista minutenbiljett till tåget (buss om det krisar) och sen är det tenta på måndag.

Lite annat på G också som jag inte vill avslöja riktigt än.

Nu ska jag läsa en jäkla massa böcker.

Kram på er.

Inga kommentarer: