måndag 7 september 2009

Boy, I missed your kisses.

Jag tittar på SAW, ensam. Typiskt dålig idé. Jag vet faktiskt inte riktigt varför, men nu har jag sett hälften så jag vill inte stänga av den. Jag har glömt hur den slutar. Ettan är ju trots allt den minst äckliga av dem. Jag kommer ihåg när jag såg trean på bio, jag höll på att kräka... usch. Den som skrev manuset måste vara riktigt störd.

Alla har fått reda på vart de ska vara på praktiken utom jag. Schysst :p Får veta imorgon på seminariet. M-L trodde att jag skulle vara på högstadiet. Det får duga. Så länge jag slipper ungar under tretton så är jag nöjd!

Jag har lite saker att se fram emot i veckan också. Gilla!

Lagade mat till mig själv innan. Kycklingfilé, skitgod sallad, fetaost och creme fraische tomat & basilika blev det. Riktigt gott om jag får säga det själv. Jag brukar ha problem med att steka kycklingfiléer hela annars. Jag är så rädd för att de inte ska bli färdiga så jag brukar halvbränna dem och de blir helt torra. Men idag blev de perfekta. Jag är sjukt nöjd :)

Nu ska jag se klart resten av filmen och försöka sova utan mardrömmar.

Puss på er!

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Det var najs att träffa dig i lördags! Hoppas det inte dröjer alltför länge innan nästa gång :) Glöm inte skriva var du hamnade! Men högstadie? Du ska väl bli gymnasielärare? Aja, fill me in snart!

Unknown sa...

Creme Fraiche och basilika låter bra!Knepet är att inte ha för varmt järn när du steker vitt kött!!Eller panerat för den sakens skull, men du panerar väl aldri
/Morfar!?

Zabina sa...

Nej, morfar. Jag panerar inte :) Lite grillkrydda på bara så blir det gott! :D

Kajan: Man kan hamna precis varsomhelst på första VFUn, de vill att man ska få erfarenheter från fler åldrar än den man tänkt sig att jobba med. Jag hade också sjukt trevligt. Saknar dig redan!