torsdag 25 oktober 2007

Diktdags.

En dikt jag skrev i somras.
Hade väl inget bättre att säga här just nu. Jag vet inte ens om jag har lagt upp denna tidigare.

Att våga riskera en vänskap

Det finns inget vackrare än när du ler,
och jag kommer på mig själv
med att betrakta dig i smyg.

Jag älskar att höra ditt skratt,
och det betyder allt
att få göra dig glad.

Du är så söt när du sover,
och jag kan spendera min natt
med att titta på dig.

Du är en underbar vän,
och du misslyckas aldrig
med att få mig att skratta.

De hårda ord du säger,
skär djupare sår i mitt hjärta
än någon annans.

Och det är inte förrän nu jag har insett,
att jag vill hålla om dig
varje minut av varje dag.

Jag önskar att jag hade modet,
att berätta för dig
att jag önskar att du och jag var vi.

Fast jag vet att jag aldrig,
kommer riskera
vänskapen vi har byggt upp.

Så är det ändå dig jag drömmer om.

/Zabina 070723
(Originaltexten återfinns på http://www.poeter.se/viewText.php?textId=449862)

Inga kommentarer: