lördag 27 oktober 2007

Ål, skål, rohypnol, vi vill se ett segermål!

Vilken underbar kväll!

Showen var helt fantastisk, så otroligt mycket duktiga unga komiker det finns. Jag undrar bara hur bra de kommer vara när de är i 35-40 årsåldern. Om de är så här bra nu så kommer de ju vara helt otroliga i den åldern om de fortsätter utvecklas!

Det enda störiga var när en ung kille som heter David körde sitt set så var det ett skämt (som jag personligen garvade sjukt mycket åt) som inte uppskattades av en skånsk fyllegubbe och han tog sig friheten att skrika;
- Fy fan vad dåligt!
Helt otroligt nog lyckades den stackars komikern fortsätta som inget hänt och göra klart sitt set med bravur.
Sen kom Janne Westerlund ut på scen och sa ett par väl valda ord till idioten som skrek. Det lät ungefär så här;
- Du kan häckla mig precis hur mycket du vill, jag kan ta det, men ge fan i våra unga komiker. Tycker du inte om det så är dörren där. (Så pekade han på dörren såklart.)

Killen/gubben blev utslängd sen men en del av hans entourage stannade kvar och satte sig bredvid Frida och började tafsa på henne, inte skoj!

I alla fall, back to the positive aspects of the night!

Sen kom det en komiker som heter Niklas Christoffer (http://www.showen.se/) och han var helt sanslöst bra. Jag hade aldrig hört talas om honom heller men Gud vad jag gillade honom! :)
- Jag är homofob, det skulle ni också varit om ni hade träffat mina före detta pojkvänner!

Petra Mede var sjukt bra, precis som jag hade förväntat mig och Björn Gustavsson hade med sig den största delen av kvinnorna i publiken, det märktes mest i ett av hans skämt.
- Min flickvän kom hem häromdagen (massa burop och besvikna utrop från publiken).. ehh, okej, mitt ex kom hem häromdagen (alla jublar) och sa att hon ville göra slut. Jag smekte henne på kinden och sen kom jag på den perfekta meningen som skulle stoppa det. 'Det gör du så fan heller!' Så nu är allt bra igen!

Det är ju inte hälften så kul nu när jag säger det men vi skrattade så att vi inte fick luft, det var sjukt.

Jag måste nog säga att Soran Ismail imponerade oerhört på mig. Vilken skön kille, han är så kritisk mot allting!
- Jag hatar dumma människor!
Och
- Barn är fan dumma i huvudet!
- Sassa, brassa, mandelmassa, vad fan är det? Jag kan också rimma; Ål, skål, rohypnol, vi vill se ett segermål!


Efter det blev det nattklubb och en massa roliga händelser under kvällen :)
Özz Nujen har pussat mig på båda kinderna, jag ska aldrig tvätta ansiktet igen! (Typ =p)
- Är du djurvän?

Ikväll blir det Gardell på konserthuset, uuuunderbart :D

Inga kommentarer: