onsdag 31 oktober 2007

The Queen of Grammar has retired.

När jag har pluggat svensk grammatik gjorde vi nästan exakt det vi gör nu, ni vet allt det vanliga, satsdelar, räknebara vs. oräknebara substantiv, oregelbundna verb o.s.v. Då rockade jag grammatiken! Jag var grammatikens... ja, nån känd rockartist, Gene Simmons? I alla fall så undrar jag varför det 5 år senare helt plötsligt har blivit svårt för mig. Okej det är på engelska men det borde inte göra det svårare, det är ju ungefär samma struktur på allting och språket är ju inte så svårt.

Jag förstår det bara inte... varken grammatiken eller varför jag inte förstår den.

Förslag?

(Eller hjälp, hjälp uppskattas!!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gene Simmons? En föredetting i tantkläder? Bruce Springsteen ska det såklart va! ;)

Zabina sa...

ja just det, sorry =p