lördag 9 juni 2007

Babsan for president!

Jag har helt glömt bort att kommentera följande sak här, mycket annat i huvudet.
Jag läste en insändare i Metro som var inskickad av en man som var fruktansvärt upprörd över att TV4 tillät en transvestit (allas vår älskade Babsan) vara programledare för ett barnpogram. Han skrev att det ger hans son en skev bild av verkligheten och att han kanske själv börjar springa runt med högklackat och rosa klänningar av att se Babsan på TV.

Nu vill jag bara säga;
Skojar du med mig eller? Hur kan man på fullaste allvar tro att ens son ska bli transvestit bara för att han ser Babsan på TV? Förutom att Babsan är helt underbar så ger det snarare sonen en realistisk bild av verkligheten där transvestiter, bögar och lesbiska faktiskt existerar. Jag är så trött på folk som innesluter sina barn i en bubbla av "rätt och fel" när det kommer till genusperspektiv och könsroller. Vill din son springa runt i högklackat så vill han förmodligen det för att han själv trivs med det och känner att det är hans rätta jag och inte för att Babsan syns på TV.

Ge era barn en sund och realistisk bild av verkligheten och se till att de är öppensinnade så att vi slipper all homofobi och stupiditet i framtiden - alla människor är lika värda. oavsett läggning!

Inga kommentarer: