söndag 10 juni 2007

Mission Impossible.




Jag har precis sett Mission Impossible på fyran för första gången (ja, jag är fruktansvärt efter, det är jag väl medveten om), och jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker. Men rent spontant vill jag väl säga att den är tunn. Det känns som att man bara skrapar på ytan, man hade kunnat fördjupa sig mycket mer i relationer mellan karaktärer, mer intriger och spänning. Det känns som att där inte är någon riktig och bra tanke bakom filmen förutom att visa Tom Cruise muskler och lite fräcka explosioner samt denna eviga korruption inom myndigheter, denna gången CIA, som Hollywoodfilmer så gärna målar upp.

Samtidigt ska man inte såga den helt, jag känner mig inte lurad, den är helt okej, men jag förväntade mig att tycka att den var jättebra efter vad folk sagt om den. Vi får väl se om tvåan är bättre då. Jag kan ju trösta mig med att det inte är fy skam att sitta och titta på Tom Cruise i ett par timmar ;)

Inga kommentarer: