torsdag 7 juni 2007

Fussball och pengakrångel.

Nu kan det gärna vara den 11 juni, landslaget i all ära men nu är jag sugen på att se lite allsvensk fotboll. BP ska vara en lätt match, sen om den är det är en helt annan sak. Frågade Niklas igår om han trodde att han kommer vara med i truppen och hans svar blev att han hoppades på det. Träningsmässigt ser det jättebra ut och han är igång helt och hållet.
Fick ett smärre hjärtslag när jag kom till träningen igår då detta inträffade;

En staketräv: Skoog är skadad igen
Jag: Va?! Skojar du?
Staketräven, leende: Ja :)

Inte snällt!

Måste in till stan nu snart, ska boka tid på studentmottagningen för att diskutera möjligheter till ekonomiskt bistånd under tiden jag letar jobb... känns inte bra alls men jag måste ju, kan inte gå runt utan pengar, det håller bara inte. Särskilt inte eftersom att jag måste köpa 5 studentpresenter och bara har 150 kronor att tillgå, förstår inte hur jag ska fixa det.


"God loves everyone,
like a mother loves a son.
No strings at all,
unconditional.
Never want to judge,
would never hold a grudge,
about what's been done.
God loves everyone."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du blev bjuden på lunchen på Lilla Torg, om du är i sån penganöd!!:-)/Lis

Zabina sa...

Tyvärr inte, jag blev övertalad med ett "men du måste ju leva lite för de pengarna du har" - argument.