fredag 1 juni 2007

Min dag.

Imorse åkte jag in till skolan (ja det är sant), jag håller på med ett projekt där tillsammans med några andra elever som sträcker sig fram till den 15 juni. Det är väl tur att man har något att sysselsätta sig med.

Sen har jag mest tagit det lugnt här hemma, försökte ladda in musik i min nya tjusiga Ipod men min dator stänger bara av sig hela tiden så det blev ganska misslyckat. Sitter vid mammas Mac nu, men här finns ingen musik som jag vill ha...

Helena är på väg hit för att hämta mig, vi ska till ÖB och köpa lite saker till henne sen blir det flyttning. Hon flyttar in i en lägenhet i Malmö där hon ska bo över sommaren. Ikväll blir det vindrickande och mysande :)

Till midsommar får jag nog besök från huvudstaden igen - det är alltid välkommet!

Fick 1100 kr på studenten, 400 av dem ska gå till en biljett till Jonas Gardells nya show, någon som har ett förslag på vad jag ska göra med resterande 700? Tydligen får man inte göra vad som helst med studentpengar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sägs om att spara pengarna till en oförglömlig resa? :)
W

Anonym sa...

Får man inte?!?
Eller det är klart, jag tycker väl kanske inte heller att man ska använda såna pengar till att gå o fika eller partaja eller annat vardagstjosan...
Något som kan bli ett minne är väl en bra idé, typ resa eller så.
Eller spara dem tills du hittar något speciellt du vill ha eller göra som du inte haft råd till annars. Man vet aldrig när 700 pix kan vara jävligt bra att ha. :-)

Zabina sa...

W: ja för 700 spänn kommer jag nog hela vägen till danmark.. =p

Åsa: En bortaresa kanske? ;)

Anonym sa...

Jag skrev spara, så när du väl har sparat upp en del så kan du resa dit du önskar dig. 700kr är bra start på sparande./W