torsdag 28 juni 2007

Smaklig måltid.

När jag tog studenten gav morfar och Ingrid mig en kokbok. "Rutiga kokboken" närmare bestämt. Den har legat och stirrat på mig nu i ca en månad och igår bestämde jag mig för att göra något av den. Jag började mycket lätt och gjorde korvstroganoff. Det var inte kul, jag tyckte inte alls att den blev bra men de andra i familjen tyckte om det så det blev godkänt.

Idag var jag oerhört sugen på kyckling och var väl medveten om att jag nog skulle få ta tag i det själv om jag skulle få äta kyckling. Så fram åkte kokboken och jag bestämde mig för att göra en sorts röra. Kycklingbitar med färska champinjoner och hela skalade tomater i spad. Även lite purjolök och en tärning kycklingbuljong. Serverades med bandspagetthi och grönsallad. Det var faktiskt riktigt gott, kanske ska man plocka fram den där Liljegren-genen och börja lära sig att laga mat på allvar?

Anyway, who thought I had it in me?! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då vet jag vem som får laga mat när hon kommer till Norrköping... ;)

Zabina sa...

haha, dröm vidare, då är ju jag på semester... nästan i alla fall ;)