onsdag 27 juni 2007

Dagen efter, det gör fortfarande ont.

Jag undrar om jag bara är blödigare än många andra, eller om jag bara är konstig, men det gjorde lika ont i mig när jag vaknade imorse som det gjorde när jag gick och lade mig igår. Jag vet inte ens vad jag ska säga, kanske är det inte ens lönt att försöka? Jag vet ingenting längre. Jag vet inte hur ett lag som på pappret ska defilera hem allsvenskan kan göra sådana matcher som vi fick se igår mot Kalmar. Javisst, det är sant att Kalmar är bra, det finns ingen som kan säga något annat efter matchen igår. De spelar helt och hållet på våra misstag, det är också sant, men ändå, det ska vara bättre än igår.

Jag kan inte berätta hur det ska vara, jag kan inte säga vad som ska göras. Jag kan bara vara besviken på situationen och jag kan vara besviken på alla tjockskallar (HAHA - det är MIN blogg så jag får skriva tjockskallar här! Moahahahaha! =p) som faktiskt buar ut våra spelare - i HALVLEK när de precis kvitterat och går ut i paus med en aning självförtroende. Hur tänker man då? Jag är trött på att folk skanderar "avgå Åkeby", tyck ni det, men det hjälper inte ens lite. Jag förstår folks frustration, det gör jag verkligen, men jag tycker att det är märkligt hur primitiva och barbariska folk blir så fort de hamnar på en fotbollsläktare. Märkligt är ordet.

Jag vet inte om det varit bäst om Åkeby hade avgått, men jag förespråkar för det mesta att man ska vara kontinuerlig. Tråkigt va? Dock är det så jag känner.

En annan sak jag inte förstår, och detta är ur nyfikenhet jag undrar inte irritation, är varför fem tjejer i 14-årsåldern som stod snett nedanför mig, mamma och Sanna under matchen igår, betalar 60 kronor för att gå in och sätta sig på en läkare för att röka och pilla på sina mobiltelefoner. Det är så underligt. Jag jämförde det med att jag aldrig skulle gå och betala för att vara inne på en curlingmatch, jag är ju helt ointresserad av det. Så varför skulle jag? Nästa gång ska jag nog faktiskt fråga, helt vänligt, för jag undrar faktiskt helt uppriktigt. Jag tycker att det är ett riktigt fenomen.

Nu ska jag tagga till jag får titta på Bruce Willis ikväll! (Fast den blev sågad av Sydsvenskan, bu!)

1 kommentar:

Åsa sa...

Visst gör det ont även idag. Det kryper i kroppen av att inte FÖRSTÅ hur fan det kan se så här illa ut? De blir ju inte sämre fotbolssspelare över en natt!?! Å så nu Jonatan borta en månad. O nog fan regnar det ovanpå alltihop. Ibland får man lov att bara vara sur o bitter eller hur?