lördag 24 mars 2007

Festligheter och Fotboll! (same thing, just different;))


(Såhär såg jag ut igår)

Jag hade en otroligt bra kväll igår. Åkte till Veberöd med Mimmi och gjorde mig iordning hos henne, sen stack vi till Kicki och förfestade litegrann med henne och Kajsa innan vi satte oss på bussen till Malmö. Efter ett snabbt bussbyte befann vi oss på Spångatan, valet stod mellan KB, Chokladfabriken och Inkonst. Efter lite dividerande fram och tillbaka fann vi oss snart i kön till Chokladfabriken. Jag hade aldrig varit där innan så mina förväntningar var väl inte direkt skyhöga. Det visade sig i alla fall att det var ett helt ok ställe, Heineken för 30:-, bra musik och mina trevliga tjejer som sällskap slår sällan fel :)

Vi tappade bort varandra ett par gånger och när deras sista buss till Veberöd gick vid två var jag inte alls sugen på att åka hemåt så jag begav mig till Slagthuset istället och träffade två andra kompisar, där var också ett bra håll-i-gång och klockan fem stupade jag i säng hemma hos kompisen ute i Västra Hamnen.



(En del av laget mot ÖIS)
Idag har jag hunnit med en fotbollsmatch också, MFF spelade träningsmatch mot Lyn och herregud vad det blåste! Hur mycket cred som helst till killarna som kämpade på och visade sig från en mycket bra sida trots vädret ("regn o piss o blåst 340 dar om året!!!"). Jag är alldeles för trött för att skriva något utförligt, jag hade faktiskt tänkt gå och lägga mig och vila en timme med tanke på att jag ska på klassfest ikväll (visst låter det mysigt? :)) Men jag kan ju säga att Ulrich, kapten för dagen, var lika exeptionell som vanligt, någon annan som jag tycker mycket om är Pode och idag gav han verkligen det där lilla extra och krigade på som fan. Det märks att det är slagsmål om platserna nu och det är härligt, det tvingar upp alla en nivå till. Jag tror och hoppas att det här kommer bli riktigt bra!
Matchen slutade förresten 2-1, mål av Junior och Yksel.
Sova lite... ja tack :)
Över och ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Med tanke på att det är typ en sjundedel så många nu som för ett år sedan så är det inget hålligång numera. För ett år sedan var det ju knökfullt med folk.